Brezilya Gezi Notları-3

Arada bir günlük  yoğun Sao Paula  gezimizi henüz yazamadım . Bu yüzden 2 den 3 e atlyorum:)

Sao Paula, 18 Kasım 2013

Hissettiklerim

Sabah Türkiye’den saat 06:20 de gelen bir tel ile uyandık. Hemen bir duş alıp bavulumu topladım. Ablamı odada toplanması için bırakıp lobiye indim. Murat’la skype de görüşecektik.Ve nihayet Skype nin nimetlerinden yararlanabildik. Sabah kocamla konuşup güne başlamak iyi geldi. Türkiye de herşey yolundaydı. Kızların da keyfi yerindeydi. Ayrıca kocamda ekranda çok yakışıklı görünüyordu. Hoş o benim gezmemi protesto ettiği için sakal bıraktığını  ve ben dönünceye kadar kesmeyeceğini söyledi ama  yakışmıştı!

Sonra kahvaltıya geçtim.

Yediklerim

Otelin kahvaltısını çok beğendim.  Hele tropikal meyveler süper süper. Bol bol yedim. Sebzeli omlette bir harikaydı. Kahvaltının sonun da dün olduğu gibi bugünde bir garson,  likor bardağı gibi küçük bir bardakta   puding den biraz daha sıvı fakat kakaolu puding görüntüsünde bir şey ikram etti. Bu oldukça soğuk  adına “asahi Likörü”  dedikleri bir içecekti. İçinde Asahi üzümü, muz, soda ve yoğurt vardı.

Asahi

acai_berry1

Asahi Amazonlar da yetişen palmiye türü bir ağacın meyvesi. Meyve kara üzümü andırıyor.

Brezilya’da tuzlu ya da tatlı olarak tüketiliyor, ayrıca dondurmalarda esans olarak kullanılıyor. Asahi üzümünün; enerji arttırıcı,  yüksek lif içerikli, cilt güzelleştirici, uyku düzenleyici, kolesterol düşürücü gibi bir sürü faydaları biliniyor

Benim favori içeceğim olamaz ama Brezilya ya özgü olması tadılmaya değer yapıyordu. 2 günde bu içecekten denedim.

Daha sonra otelden check out yapıp bavullarımızı emanete bıraktık.Ve 17:00 kadar olan süremizi  Sao Paula sokaklarında geçirdik.

Turda 7 bayan toplam 28 kişiyiz. 7 bayanın 3 ü eşli. Biz eşsiz 4 bayan beraber gezdik.

Gezip Gördüklerim

Planımız önce çikolata ve kahve almaktı. İstediğimiz şekilde kahve dükkanı bulamasak da  ben kızlara bir-iki minik çikolata aldım. Sonra Nilgün Hn ve Rabia Hn la buluştuk.  Buluştuğumuz noktadan bir taksiye bindik ve ilk önce pazarlığımızı yaptık.

15 real civarı bizi Edifício Itália Gökdeleni götürecekti.

Bu arada  Brezilya nın para birimi “Real” ve 1 USD= 2,2 Real

Edifício Itália Gökdeleni

Burası Sao Paula’nın en yüksek gökdeleni. 41 katlı. Biz en üst kata çıktık. 360 derece şehir panoraması manzarasıyla burası bizi büyüledi.  Bence Sao Paula ‘ya gelindiğinde kesinlikle görülmesi gereken bir yer. En üst kata çıktık. Çok şık bir İtalyan restaurantı vardı.  Kapıdaki garsonu restoranın balkonuna çıkıp foto çekebilmek için ikna ettik.  Enfes bir görüntü. Garsonlar bize yeter artık deyinceye kadar foto çektikJ

IMG_4777IMG_4778,

IMG_4799IMG_4804IMG_4810IMG_4811

Brezilya da ki en büyük sorunumuz dildi. Halkın neredeyse %90 nı İngilizce bilmiyor. Bir şey sormak tam bir kabus! Abartısız şekilde “supermarket” dediğimizde bile boş boş bakıp anlamıyorlar! Ama biz neyseki hoş tesadüflerle ve kağıt kalemle gitmek istediğimiz yere bir şekilde ulaştık.

Gökdelen’ den sonra benim iki gündür kafaya koyduğum “CAFE GIRONDINO”  ya gitmeye karar verdik. Biz bu kafe yi bulmak için cidden çok uğraştık.  Elimizde harita kafenin yerini tahminlemeye çalışırken sarışın bir kızı ingilizce biliyor olabileceğini düşünerek durdurdum. Kız gerçekten ingilizce biliyordu. Bize neredeyse 10 dakikasını ayırdı. Onun yardımıyla taxi ile cafenin olduğu yere gittik. Fakat kıza bu cafeyi anlatabilmek hiç de kolay olmadı. Tek bildiğimiz,  ilk günkü kısa şehir turu  sırasında gördüğümüz kafenin dış görüntüsü ve katedrale yakın olduğu ve bizim için en önemlisi ise tarihi geçmişi idi. Kıza bir türlü anlatamadık.

Tam o anda ablamın aklına kafenin fotosunu çektiği geldi. Hemen makinasından  resmi bulup gösterdi. Kız  kocaman bir gülücükle aslında ünlü olan bu kafeyi çok da iyi bildiğini söyledi. Taxi maceramız, ve tesadüfen keşfettiğimiz trafiğe kapalı yol  gezmelerinden sonra cafe yi bulduk.  Kafe ye çok yaklaştığımız bir anda genç bir çocuk yanımıza yaklaşıp “Are you from Turkey?” diye sordu. Ben ilk önce tereddüt ettim. “Yes” deyip kestim. Fakat o Kuşadası’nda bulunduğunu ve bir dönem Cruise gemilerinde Kanarya adalarında çalıştığı için birçok ülkeyi bildiğini söyledi. Ben de o zaman bize yardım et dedim. Ve ona hediyelik kahve satın alımı konusunda bir sürü sorular sordum.  Bugün en az 10 kişiye sorduğumuz, dünyanın kahve ticaretini elinde tutan bir ülke insani için ne zor  soru soruyormuşuz meğer biz!  “Kahve nereden satın alabilirim?” Off ne zor bir soruymuş ! İngilizce bilen bilmeyen herkesi düşündürdüJ  Çocuk bize epey düşündükten sonra sağ köşede ünlü bir Cafe olduğunu belki onların paket kahvede satabileceğini söyledi. BELKİ!.  Ama en azından doğru adresteydik. O da bize kahve içmek için aynı mekanı öneriyordu. Doğru  tercih yaptığımızı duymak iyi geldi. Bize kafeye kadar eşlik etti ve çok yardımcı oldu.  Kafedeki garsonlar ingilizce bilmediği için siparişlerimiz ve sorularımızda da yardımcı oldu.  Bu arada küçük boy kahve isteyebilmemiz için “Kurta” (yazılışı “curto)” diyorsunJ Bu çocuk öğretti.

Ablam dışında hepimiz “Kurta” Latte istedik.  Kahve bilmiyorum biz çok aradık diye mi bize öyle geldi. Ama gerçekten enfesti.  Burada olmaktan kızlarla çok keyif aldık ve çok eğlendik. Bütün kafe bize baktı. Menüden menü kapağına kadar herşeyin fotosunu çekmemiz insanlara enteresan geldi tabi.

Cafe GironDino

Burası rehbrerimizin söylediğine göre Sao Paula ya ilk kahve  işini getiren kişininmiş. Ve restorandaki garsonun söylediğine göre  Sao Paula’nın en esk, kafesiymiş. Böyle tarihi olan bir yerde epey çabalamanın sonunda bulunabilmek bize iyi geldi. Sao Paula ya gideceklere kesinlikle kahve içmek için uğramalarını

öneririm.

IMG_4235IMG_4241IMG_4853IMG_4227IMG_4865IMG_4873IMG_4892

Sao Pualadan Ayrılış

Zamanımız az kaldığı için otele döndük. Ben en sonunda bir sürü kişiye sorarak otele yakın bir yerde

IMG_4893 IMG_4896 IMG_4902  IMG_4905  IMG_4912   küçük bir süpermarket bulup buradan paket Brezilya kahvesi aldım.

Sonra havaalanı transferimiz ve yaklaşık 2.5 saat süren Buenas Aires yolculuğumuz başladı.

Bu arada Buanas Aires  gece uçaktan muhteşem görünüyordu.

İlk Arjantinli Arkadaşım

Ben fotograf çekmeye çalışırken yanımda oturan bayandan onu rahatsız ettiğim için özür dilerken tam inmeye az bir zaman kala onunla koyu bir muhabbete girdik. O kadar tatlı ki Buenas Aires de doğmuş ve 52 yıldır hep burada yaşamış. Memleketini çok seviyorJ Türkiye den geliyordu. Bursa da pasta süsleme fuarına varmış. Ona katılmış.  Kaf Kas  kestane şekeri fabrikasına gitmişlerJ Bana fabrikanın fotolarını gönderecek ona bu fabrikada hiç bulunmadığımı söyledim. Ve ikimizde yolculuğun başından itibaren sohbet etmediğimize çok üzüldük. O an itibariyle hep  benimle oldu. Hatta pasaport kontrolünden sonra bile beni dışarıda kapıda beklemiş. “  Pick up” ım var mı diye sordu. Bana kartını verdi. Burada ihtiyacım olacak herşey için aramamı söyledi Bana kısaca Gini de dediJ  Face den arkadaş olacağız.   IMG_4291

Notlar

Bugün henüz Türkiye ile  konuşamadım. Murat toplantıdaymış Ada da uyumuş. Saat farkından dolayı ortak zamanı ayarlamamız güç oluyor. İnşallah gün içinde konuşacağım.